De Nieuwe Kerk Amsterdam

Publiciteitscampagne | Tentoonstellingswand

Stacks Image 3816
Stacks Image 3839
Stacks Image 1189
Stacks Image 3385
Stacks Image 5919
Stacks Image 16529
Andy Warhol, The Last Supper (pink)
Meesterwerk 2012
Roze is het affiche, roze zijn de banieren en de flyer. Roze draagt uit dat het hier om de roze uitvoering van Andy Warhols ‘The Last Supper’ gaat. Met dit grote doek brengt Warhol een ode aan Leonardo da Vinci’s meesterwerk. Bovendien blijkt het – voor menigeen een grote verrassing – een uiting te zijn van de religieuze inslag van het pop art-icoon.
De Nieuwe Kerk biedt met deze tweede editie van de serie ‘Meesterwerk’ opnieuw een unieke gelegenheid om een groot kunstwerk te zien.
Beukers Scholma heeft vorig jaar het beeldmerk ontworpen voor de jaarlijks terugkerende expositie. Fungeerde het toen als eyecatcher in sprekend rood, nu valt het vignet juist op door zijn eigenzinnige vorm naast de typografie. Die communiceert in pop art-stijl, direct en zonder opsmuk.
Opvallend is de grote wand, die de ingang van de tentoonstelling markeert. De kleur? Roze! ‘De wand is ontworpen met het oog op hergebruik,’ verduidelijkt Haico. ‘In deze tijd zijn opdrachtgevers blij met kostenbesparende ideeën. We hebben hem eerst bij Jan Fabre’s maand als kerkmeester gebruikt.’ ‘En nee,’ beantwoord Marga mijn onuitgesproken vraag, ‘toen was hij niet roze. We laten er gewoon een nieuw doek over spannen.’

Marjo Janssen
soort project publiciteitscampagne, tentoonstellings­wand
betreft o.a. affiches, folder, uitnodiging, banieren, tentoonstellingswand
werkzaamheden ontwerp, realisatie

in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam
druk AD Mercurius, GrafiPlaza
banieren Vertical Vision
wand Van Straaten
beukers scholma
Stacks Image 3929
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem