De Nieuwe Kerk Amsterdam

Publiciteitscampagne | Tentoonstellingsbelettering

Stacks Image 3816
Stacks Image 3839
Stacks Image 1189
Stacks Image 3385
Stacks Image 5919
Stacks Image 16976
de_nieuwe_kerk_meesterwerk_francis_bacon_05
Francis Bacon, In Memory of George Dyer
Meesterwerk 2014
Voor de derde keer presenteert De Nieuwe Kerk één enkel meesterwerk in de beslotenheid van haar magistrale hoogkoor. De serie opende in 2011 met Rembrandts Heilige Familie en ging in 2012 voort met The Last Supper (pink) van Andy Warhol. Nu wordt het ­driedelige schilderij Triptych – In Memory of George Dyer uit 1971 van de Britse schilder Francis Bacon (1909–1992) tentoongesteld. Hij schilderde dit werk ter nagedachtenis aan zijn minnaar die zelfmoord pleegde, één dag voor de opening van Bacon's eerste grote overzichtstentoonstelling in het Grand Palais in Parijs. Een dieptepunt in zijn leven leidde tot een hoogtepunt in zijn oeuvre.
De campagne toont met opzet niet het tentoongestelde werk, maar verbeeldt middels de typografie het getormenteerde leven en werk van Francis Bacon.
soort project publiciteitscampagne, tentoonstellings­belettering
betreft o.a. affiches, folder, uitnodiging, banieren, tentoonstellingswanden
werkzaamheden ontwerp, realisatie

in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam
druk AD Mercurius, GrafiPlaza
banieren en wand Vertical Vision
beukers scholma
Stacks Image 3929
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem