De Nieuwe Kerk Amsterdam

Publiciteitscampagne

Stacks Image 3816
Stacks Image 3839
Stacks Image 1189
Stacks Image 30124
Stacks Image 30127
Stacks Image 30095
Stacks Image 30143
Stacks Image 30148
Stacks Image 30158
Stacks Image 30186
Stacks Image 30189
Stacks Image 30197
Gazing Ball, Jeff Koons
Meesterwerk 2018
In de zevende edite van de serie Meesterwerk toont De Nieuwe Kerk Amsterdam dit jaar een van de Gazing Ball Paintings van Jeff Koons. Het werk is gebaseerd op een schilderij van de Italiaanse renaissanceschilder Perugino. Het ­origineel is minutieus nageschilderd en vervolgens is er een blauwe glazen bol op een plaat vóór het werk geplaatst. Deze spiegelende bol reflecteert de toeschouwers, die ­daarmee letterlijk worden opgenomen in het kunstwerk.

In de tentoonstellingscampagne wordt naar de kenmerkende toevoeging van Jeff Koons gerefereerd, door zowel de blauwe kleur als de bolle vorm van de glazen bol.

Andere campagnes in deze serie Meesterwerk die ook door Beukers Scholma zijn ontworpen: Andy Warhol, Francis Bacon, Bill Viola, Marc Chagall en El Greco.
soort project publiciteitscampagne
betreft o.a. affiches, flyer, banieren, borden, uitnodigingen, digitale banners
werkzaamheden ontwerp, realisatie

in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam
gastconservator Gijs van Tuijl
productie Vertical Vision, Riwi Collotype, Muller, Zalsman
beukers scholma
Stacks Image 3929
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem