De Nieuwe Kerk Amsterdam
Publiciteitscampagne





Calvary, Marc Chagall
Meesterwerk 2016
Meesterwerk 2016
De Nieuwe Kerk Amsterdam toont in deze eerste lustrumeditie van de serie Meesterwerk een van de grote pioniers van de moderne kunst Marc Chagall. Een kunstenaar met een geheel eigen stijl, die wordt beschreven als dromerig en fantasierijk. Het meesterwerk Calvary is het modernistische sleutelwerk van de jonge Chagall, zijn allereerste werk met een gekruisigde joodse Jezus, afgebeeld als onschuldig kind. Dit vroege kubistische werk van Chagall staat centraal in een indrukwekkende editie van de Meesterwerk-serie.
De campagne wordt gevormd door een indringend portret van Chagall, daarbij wordt gebruik gemaakt van het kleurenpalet dat in het werk is terug te vinden en een krachtige typografie. De campagne geeft daarmee het tentoongestelde werk expres nog niet prijs. Het nodigt extra uit om te komen kijken.
De campagne wordt gevormd door een indringend portret van Chagall, daarbij wordt gebruik gemaakt van het kleurenpalet dat in het werk is terug te vinden en een krachtige typografie. De campagne geeft daarmee het tentoongestelde werk expres nog niet prijs. Het nodigt extra uit om te komen kijken.
soort project publiciteitscampagne
betreft flyer, banieren, borden, affiches
werkzaamheden ontwerp, realisatie
in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam
gastconservator Gijs van Tuijl
productie Vertical Vision, Riwi Collotype, Zalsman, Muller
betreft flyer, banieren, borden, affiches
werkzaamheden ontwerp, realisatie
in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam
gastconservator Gijs van Tuijl
productie Vertical Vision, Riwi Collotype, Zalsman, Muller
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem