Marilyn Monroe zou in 2016 negentig jaar zijn geworden. Aanleiding voor De Nieuwe Kerk Amsterdam om een tentoonstelling over haar samen te stellen. Een verjaardagstentoonstelling. De foto voor het campagnebeeld komt uit de beroemde fotoserie die Alfred Eisenstaedt van haar maakte toen zij 26 jaar was. Zelfverzekerd en krachtig kijkt ze recht in de lens. Dit is de icoon die zelfs nu, ruim 50 jaar na haar overlijden nog steeds over de hele wereld bekendheid geniet.
Het magazine geeft een beeld van haar leven: de succesvolle, glamorous buitenkant, de vaak eenzame binnenkant vol tegenslagen en haar geestige, creatieve en progressieve persoonlijkheid. Vastbesloten om carrière te maken op haar manier, bereikte ze het aanzien dat velen, ook nu nog, tot de verbeelding spreekt. Haar uitspraak ‘I don’t mind living in a man’s world, as long as I can be a woman in it’ zegt veel over wie ze was en wie ze wilde zijn. Over haar tijd en de wereld waarin ze leefde.
Naast foto's van Marilyn en objecten uit de collectie van Ted Stampfer ook interviews van Hadassah de Boer met o.a. Connie Palmen, Neelie Kroes en Hedy d‘Ancona, alsook advertenties uit de jaren 50 begeleid door prikkelende columns van Paul Mertz.
soort project publiciteitscampagne betreft affiches, banieren, flyers, uitnodigingen, advertenties werkzaamheden ontwerp, realisatie, beeldredactie, productie in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam lithografie Marc Gijzen productie Zalsman, Vertical Vision, Riwi Collotype, Rijnja
soort project magazine in opdracht van De Nieuwe Kerk Amsterdam tekst Ted Stampfer, E. von Walchenberg, Hadassah de Boer, Paul Mertz tekst- en eindredactie Birgit Boelens, Arnoud Bijl, Paul Mosterd beeldredactie Marinka de Boer, Beukers Scholma fotografie campagnebeeld Marilyn Monroe (26 jaar), Hollywood, 1953. Foto Alfred Eisenstaedt/The LIFE Picture Collection/Getty Images lithografie Marc Gijzen productie Zalsman verspreiding in de boekhandel WBOOKS