Hermitage Amsterdam

Publiciteitscampagne

Stacks Image 3816
Stacks Image 3839
Stacks Image 1189
Stacks Image 31125
Stacks Image 31128
Stacks Image 31154
Stacks Image 31157
Classic Beauties
Kunstenaars, Italië en de schoonheidsidealen van de 18de eeuw
Het menselijk lichaam heeft kunstenaars door de eeuwen heen gefascineerd. In het midden van de achttiende eeuw kreeg dit onderwerp in de kunst een nieuwe dimensie door spectaculaire opgravingen in Italië. Onder meer Canova, Thorvaldsen, Mengs, Kauffman en Batoni streefden naar de ultieme perfectie: nóg beter dan het (esthetische) ideaal van de Grieken en Romeinen. Veel kunstenaars en welgestelde jongeren gingen naar Italië om de bronnen van inspiratie op te zoeken. In de tentoonstelling maakt de bezoeker eenzelfde Grand Tour langs de beste voorbeelden van deze neoclassicistische kunst, uit de collectie van de Hermitage, onder andere het topstuk uit de Canova-collectie: De Drie Gratiën.
soort project publiciteitscampagne
betreft affiches, specialzuilen, flolders, kaarten, uitnodigingen, banners, advertenties
werkzaamheden ontwerp, realisatie, productie

in opdracht van Hermitage Amsterdam
lithografie Marc Gijzen
productie
 Zalsman, Vertical Vision, Riwi Collotype, Rijnja
beukers scholma
Stacks Image 3929
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem