Hermitage Amsterdam

Publiciteitscampagne

Stacks Image 3816
Stacks Image 3839
Stacks Image 1189
Stacks Image 18830
Stacks Image 49505
HA-CDG-SAVETHEDATE_1800x1266

Catharina de Grootste
Zelfgeslepen diamant van de Hermitage
Sophia van Anhalt-Zerbst, prinses van een klein Duits vorstendom, werd tegen alle logica in tsarina van Rusland en de machtigste heerseres van Europa. Catharina had officieel geen recht op de troon, maar regeerde ruim vierendertig jaar, van 1762 tot 1796, over het gigantische Russische Rijk. Haar bewind valt zonder meer te typeren als een periode van stabiliteit, een tijdperk van Russische macht en glorie en een bloeiperiode van het Russische hof. Net als Peter I kreeg ze al bij leven de titel ‘de Grote’ toegekend.

Voor deze campagne worden 3 schilderijen gebruikt die Catharina de Grote in beeld brengen als respectievelijk jong meisje, zelfstandige vrouw en machtige vorstin. Drie beelden die haar leven in een notendop samenvatten. Voor de kwalificatie ‘de Grootste’ geldt dat je dat alleen maar kunt zijn bij de gratie van ‘kleinere’. Dit is vertaald naar vier maten diamanten. Deze vormen de stijlelementen voor de campagne, bieden ruimte voor typografie en mogelijkheden voor animaties.
soort project publiciteitscampagne
betreft affiches, specialzuilen, banieren, flolders, kaarten, uitnodigingen, banners, advertenties
werkzaamheden ontwerp, realisatie, productie

in opdracht van Hermitage Amsterdam
lithografie Marc Gijzen
productie
 Zalsman, Vertical Vision, Riwi Collotype, Rijnja
beukers scholma
Stacks Image 3929
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem
beukers scholma
nieuwe gracht 40, 2011 ng haarlem