Het bijzondere aan postzegels is dat ze waarde vertegenwoordigen. Bij het ontwerpen van deze postzegels is dat gegeven als uitgangspunt genomen. Om dit te bereiken is aan de technische uitvoering veel aandacht besteed waardoor de postzegels er uitzien als waardepapiertjes, onder andere door het gebruik van drukgangen in goud en zilver. Het ontwerp behoeft verder geen uitleg: insteken (op de 80 cent postzegel) en dichtplakken (op de 160 cent postzegel). Dit idee is op een heldere manier uitgewerkt tot twee pictogramachtige beelden van enveloppen. Deze eerste zelfklevende postzegels met speciale tanding zijn bedoeld voor de zakelijke markt.
Special Award Highest Design German Prize for Communication Design
soort project postzegel, 2 soorten waarde 80 en 160 cent zegelformaat 36 x 25 mm eerste oplage 80 ct 400.000 doosjes à 100 stuks eerste oplage 160 ct 110.000 doosjes à 100 stuks werkzaamheden ontwerp, realisatie
in opdracht van PostNL druk Joh. Enschedé Stamps Security Printers BV, Haarlem